Jak ćwiczyć bez ćwiczenia?

Czy to w ogóle możliwe? No jasne, że tak ! Zaraz Ci to udowodnię.

Dawno, dawno temu nie przepadałam za aktywnością fizyczną. Eh, te błędy młodości, któż ich nie popełnia. A mama mówiła…Pamiętajcie, mama zawsze ma rację 🙂 W szkołach, do których uczęszczałam, kładziono nacisk przede wszystkim na gry zespołowe takie jak koszykówka i siatkówka, a że nie jestem osobą obdarzoną wzrostem modelki, mój udział w tych grach, był, delikatnie mówiąc: dość marginalny. Moje serce pałało za to miłością do gimnastyki, ale tej w ramach wychowania fizycznego było tyle co kot napłakał.

Błędy, błędami, ale na szczęście przyszedł czas opamiętania.

Dziś aktywność fizyczna to bardzo ważna część mojego życia. Ale z uwagi na kontuzję, której doznałam na nartach, muszę dość uważnie dobierać ćwiczenia, tak by w szczególności nie obciążać moich osłabionych kolan.

A czy da się ćwiczyć bez ćwiczenia?

No jasne, że tak. To prostsze niż myślisz.

Bez względu na to czy jeździsz do pracy własnym samochodem czy komunikacją miejską, możesz podbić ilość spalanych przez siebie kalorii w ciągu dnia. Wystarczy wprowadzić parę, z pozoru, nic nie znaczących zmian.

white-737190_1280

Oczywiście idealną sytuacją byłoby gdybyś z samochodu/autobusu przesiadł się na rower bądź zaczął chodzić pieszo do pracy, ale wiem, że nie w każdej sytuacji jest to możliwe i celowe choćby z uwagi na odległość do pracy.

lisbon-1395924_1280

Jeśli jesteś skazany na pojazdy mechaniczne wystarczy, że wydłużysz sobie swą drogę do miejsca pracy. Jak to zrobić?  Nic prostszego!  Wysiądź z tramwaju/autobusu o jeden przystanek wcześniej i pozostały dystans przejdź pieszo. To samo zrób w drodze powrotnej do domu.

auto-1399087_1280

Jeśli jeździsz do pracy samochodem, zostaw go na sąsiedniej ulicy, a nie bezpośrednio pod pracą. Każdy dodatkowy dystans, to więcej spalonych kalorii.

blogging-336376_1280

A co robić pracy, by nie scalić się z krzesłem?

Staraj się być jak najbardziej aktywny w pracy i jak najczęściej w ruchu.

Jeśli twoja drukarka stoi z dala od biurka, wstawaj po wydruki za każdym razem, gdy opuszczoną one drukarkę, nie zabieraj ich hurtowo.

toilet-402140_1280

Udajesz się do toalety, do automatu albo na papierosa? Wybierz najdłuższą drogę z możliwych, pospaceruj trochę korytarzami, nim dotrzesz do celu.

stairs-113610_1280

Budynek, w którym pracujesz jest wyposażony w windę? Pod żadnym pozorem z niej nie korzystaj, no chyba, że Twoje biuro znajduje się na 10 piętrze. Wtedy ewentualnie możesz jej użyć, ale opuść ją kilka pięter przed Twoim miejscem pracy i resztę dystansu pokonaj schodami.

Death_to_stock_photography_Vibrant (2 of 10)

Musisz uzyskać informację od koleżanki z innego działu? Nie pisz e-maila, idź do niej i osobiście zapytaj. Zawsze to dodatkowa aktywność.

Pamiętaj, że podczas pracy  możesz wykonywać wiele ćwiczeń izometrycznych wzmacniających Twoje mięśnie. Ich opisy bez problemu znajdziesz w Internecie.

Ćwiczenie w domu

Dom to niekończące się pole możliwości dla Twojej aktywności fizycznej. Wystarczy, że zdecydujesz się na jego posprzątanie, a Twój licznik spalonych kalorii wystrzeli w górę.

pot-820012_1280

Nawet stanie przy garach może być okazją do wykonania paru ćwiczeń. Stojąc przy kuchence wykonuj wspięcia na palce, napinając przy tym mięśnie łydek. Proste? No jasne, że tak 🙂

Death_to_stock_photography_weekend_work (7 of 10)

A jak to wszystko policzyć?

Wystarczy, że zainstalujesz sobie na swoim telefonie aplikację służącą do liczenia kroków. Dzięki niej będziesz wiedział, ile dziennie wykonujesz kroków i ile kalorii spaliłeś. Aplikacja jest intuicyjna i prosta w obsłudze, a do swojego działania nie wymaga połączenia z Internetem ani z GPS-em. Wystarczy ją włączyć i mieć przy sobie telefon. W ten sposób aplikacja policzy ile dziennie kroków wykonałeś. Co więcej, dzięki prowadzonym statystykom sprawdzisz swą średnią aktywność tygodniową, a także ogólny dystans, jaki pokonałeś. Warto przy tym wskazać, że Światowa Organizacja Zdrowia zaleca wykonanie ok. 10.000 kroków dziennie. Sprawdź czy Twoja aktywność odpowiada tym zaleceniom!

keyboard-1395316_1280

Istnieje mnóstwo sposobów na zwiększenie swojej aktywności fizycznej a przy tym spalenie dodatkowych kalorii, trzeba być tylko kreatywnym! 🙂

pozdrawiam,

zwyczaj-nie-zwyczajna

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *